onsdag 28 januari 2009

Inledning




Hej! Ludvig Forssell heter jag. Har varit i Tokyo och pluggat japanska i lite över ett och ett halvt år vid det här laget. Jag höll tidigare på att blogga på www.slitjapan.blogg.se men blev så sjukt less på diverse med den bloggen (har inte skrivit sedan sommarn) så jag bestämde mig för att skapa den här bloggen istället.

I vilket fall som helst, mitt mål med den här bloggen är att sprida så mycket information som jag möjligt kan vad det gäller att bo i Tokyo, börja skolor, skaffa jobb, visum-skit och också då och då något kul men huvudmålet är att bloggen främst skall dokumentera alla de problem och naturligtvis då också lösningar man kan stöta på när man bor i Tokyo.

Huvudsakligen kommer jag till en början att skriva om hur det kan te sig att söka och komma in på högskola/universitet här då jag just kommit in på HAL Collage of Technology and Design där jag ska plugga musik i två år från april är det tänkt.

(Hoppas jag orkar hålla uppe skrivlusten...)
よろしく!

3 kommentarer:

  1. jag har snyggare kort på dig, om du skulle vilja.....

    SvaraRadera
  2. Jag är då minst lika snygg!

    SvaraRadera